Facebook Pixel

Leverans

Leveranstid

På grund av Covid-19 har vi lite längre leveranstider än vanligt. 1-2 dagar extra på leveranser och ungefär en vecka på returer. Vi jobbar så fort vi kan för att lösa din beställning!

Vår leveranstid är normalt 1–3 arbetsdagar från att du har lagt din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid.

Vi kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstillfället eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt om transportören själv orsakar en försening. Så fort vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse med kollinummer till din e-postadress som du sedan kan använda för att spåra din leverans.

Leveranssätt

Postpaket – leverans till utlämningsställe. Paketet skickas till ditt närmsta Postnord-ombud, exempelvis en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. Ta med legitimation.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leverans så ska du anmäla detta omgående till vår kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan till vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till dem inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till oss. Om en vara skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig så löser vi det kostnadsfritt.

Ej utlöst order

Om du väljer att inte hämta ut ditt paket så tar vi ut en avgift på 299 kr för att täcka kostnaderna för den hantering som uppstår (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning. Paket du inte hämtar ut omfattas inte av ångerrätten.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt.